سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه یکی از شما از چیزی که نمی داند، پرسیده شود، از گفتن «نمی دانم»خجالت نکشد . [امام علی علیه السلام]
گر همسفر عشق شدی مرد سفر باش
 RSS 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت وبلاگ
کل بازدید : 85066
بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 6
........... درباره خودم ...........
گر همسفر عشق شدی مرد سفر باش
سعیدداوودی
بسیا حساس و مهربان

........... لوگوی خودم ...........
گر همسفر عشق شدی مرد سفر باش
............. بایگانی.............
eshgh
بهار 1385

..........حضور و غیاب ..........
یــــاهـو
......... لوگوی دوستان من .........


............. اشتراک.............
  ........... طراح قالب...........


  • ایران در مقابل مکزیک حریفی خطرناک ولی پر اشتباه بود

  • نویسنده : سعیدداوودی:: 85/3/24:: 3:34 عصر

     

    نقد بازی تیم ملی فوتبال ایران امروز اغلب گفت و گوهای محافل عمومی و مردمی در سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داد

    بازی تیم ملی فوتبال ایران در برابر مکزیک که عمدتا با انتقاد همراه است، امروز درصدر صحبت‌های مجالس و محافل مردمی و به ویژه جوانان در این استان قرار دارد.

    بازی ضعیف،استفاده از بازیکنان مسن ، غیر کارآمد و مصدوم ،عدم تعویض بجا و دروازه بانی ضعیف و دیگر موارد مشابه عمده ایرادهای تندی است که مردم و پیگیران فوتبال درسیستان و بلوچستان عنوان می‌کنند.

    باخت سنگین تیم ایران که دررقابت‌های گروه ‪ D‬جام جهانی درمقابل مکزیک منجر به ایجاد نوعی شوک روحی و روانی در بین مردم شده امروز نیز در بین مردم سیستان وبلوچستان باچهره‌های غمگین مشهود بود.

    یک دانشجوی زاهدانی علاقه مند به فوتبال دیشب در گفت وگو با ایرنا گفت":سرمربی تیم ملی ایران باید به جوانان فرصت بازی می‌داد تا تیم ملی در نیمه دوم دچار افت شدید قوای جسمانی نمی‌شد.

    "جلال آرمانفر"با اشاره به بالا بودن سن بعضی از بازیکنان تیم ملی ایران و روند کند تیم مخصوصا در خط حمله خاطر نشان کرد:علی دایی برای فوتبال ایران زحمت زیادی کشیده و همراه این تیم به افتخارات زیادی دست یافته اما یک بازیکن زمانی محبوب می‌ماند که در اوج بازی خود از فوتبال کناره گیری کند.

    وی افزود: بازیکنان پا به سن گذاشته باید "پله" بازیکن خط حمله تیم ملی برزیل که در سن ‪ ۲۹‬سالگی در اوج فوتبال خود از جام جهانی خداحافظی کرد را سرلوحه خود قرار دهند.

    "مریم ملاشاهی" یکی دیگر از شهروندان زاهدان که همراه خانواده خود در پارک شادی‌ها زاهدان به تماشای بازی تیم ملی مشغول بود علت شکست تیم ملی ایران را سن زیاد علی دایی و اشتباهات فردی و همیشگی میرزاپور را از علل شکست تیم ایران مقابل مکزیک دانست.

    یک جوان دیگر زاهدانی که خود را آماده برگزاری جشن پیروزی تیم ملی کرده بود در این خصوص گفت: یک زمانی وظیفه حراست از دروازه تیم ملی بر عهده عقاب آسیا بود ولی امروزه دروازه‌بان اول تیم ملی نمی‌تواند یک شوت سالم بزند.

    "مظفر جدیدالاسلام"افزود:نیمه دوم نیمه مربیان است برانکو در این نیمه با تعویض‌های اشتباه تیم ملی را به سمت شکست هدایت کرد.

    همچنین یک کارشناس و مربی کهنه کار فوتبال در سیستان و بلوچستان گفت:تیم ملی تا دقیقه ‪ ۶۵‬در فوتبالی نزدیک مقابل مکزیک بازیکنان و مربی تیم را تحت فشار روانی زیاد قرار داده بود ولی با آن اشتباه فردی بازیکنان جریان بازی به کلی تغییر یافت.

    "محمد حسین لاری" با اشاره به بروز اشتباهات فردی در میدان جهانی افزود:
    بازیکنان تحت فشار روانی زیادی قرار داشتند و حسین کعبی در آن صحنه نباید توپ را به میرزاپور پاس می‌داد.

    وی تجربه زیاد میرزاپور را در میادین بین‌المللی را از علت استفاده این دروازه بان در ترکیب تیم ملی دانست و خاطر نشان کرد:میرزاپور گذشته هم چندین بار دچار چنین اشتباهاتی شده بود ولی میدان جام جهانی دیگر جای اشتباه نیست.

    این کارشناس فوتبال با اشاره به علت افت تیم ملی در نیمه دوم ادامه گفت: بازیکنان تیم ملی در نیمه دوم به خاطر فشار زیاد بازی از لحاظ بدنی و روانی دچار افت شدید شدند که در جریان بازی بسیار مشهود بود.

    وی گفت:سرمربی تیم ملی در دو بازی آینده تیم ملی باید از بازیکنان جوان استفاده کند تا خط حمله تیم تحرک زیاد تری نسبت به این بازی داشته باشند .

    وی افزود:در سیستم بازی چهار،دو ،سه و یک که سرمربی ایران تیم را برابر مکزیک قرار داد نیاز به حضور یک بازیکن جوان و سریع در خط حمله ایران بود و آرش برهانی باید از ابتدا نیمه دوم به بازی گرفته می‌شد.

    لاری با اشاره به بازی دو تیم پرتغال و آنگولا دو حریف بعدی ما گفت:قدرت دو تیم برابر بود و پرتغال در دقیقه ‪ ، ۴‬بازی بر اثر اشتباه بازیکن حریف به گل رسید و تیم ما برابر این تیم‌ها بازی سخت تری را در پیش دارد.

    وی جلوگیری از نفوذ پیستون‌های سرعتی پرتغال را در بازی آینده عامل مهمی در موفقیت ایران دانست و گفت:در این بازی مدافعان ما، کار بسیار سختی را در پیش رو دارند.

    یک نیمه شجاعت و یک نیمه...

    بازی اول برابر مکزیک را باختیم اما این باخت یک باخت غرورآفرین است؟شاید بازی در نیمه اول برایمان سرشار از غرور باشد، یک فوتبال با شهامت و دلیری، یک فوتبال با ویژگی فوتبال فارسی، همان فوتبال خودجوشی که بارها شاهد آن در نیمه اول بازی ایران و آلمان در تهران و یا در بازی‌های ایران و آمریکا و ایران و یوگسلا‌وی در فرانسه یا ایران واسترالیا در ملبورن دیدیم را شاهد بودیم. تیم ما بسیار خوب در نیمه اول توپ را به گردش در می‌آورد و شجاعانه بازی می‌کرد و علی‌رغم این که برخلا‌ف روند بازی گلی را دریافت کرد اما روحیه خود را نباخت و خیلی زود و راحت گل را جبران کرد و شاید اگر شانس داشت گل یحیی‌گل‌محمدی می‌توانست گل دوم ما در نیمه اول بعد از گل هاشمیان باشد اما نکته‌ای که تیم ما در نیمه اول به ظاهر به نمایش می‌گذاشت عدم توجه به برتری‌های مکزیک وشناخت از این تیم بود زیرا در بازی تیم ملی مکزیک برابر فرانسه و هلند دیدیدم که سانترهای از اطراف محوطه جریمه برای مکزیکی‌ها غنیمتی است اما تیم ما به راحتی با انجام خطاهای بی‌مورد بارها فرصت خطرسازی را به مکزیکی‌ها داد که یکی از آنها منجر به گل مکزیکی‌ها شد. از دیگر اتفاق‌های عجیب برای فوتبال ما این بود که مردان کلیدی مکزیک به راحتی و آزادانه در نیمه اول جولان میدادند، بورگتی خیلی راحت با ضربه سر به عمر براوو پاس داد و خیلی راحت گل خوردیم. به راستی آن آنالیزور شش ماهه برانکو در مورد ضربه‌های سر بورگتی چیزی نگفته بودند؟ آیا در مورد زهردار بودن عمر براوو توصیه‌ای نداشتند؟ به هر حال نیمه اول بسیار خوب بودیم اما در نیمه مربیان تیم ما متوجه تفاوت مربیگری شد. باید بپرسیم دستور دفاع مطلق به چه علت به بازیکنان تیم ما داده شده بود؟ تیم ما به واقع در نیمه دوم هیچ طرح و برنامهای نداشت و کماکان باز هم فرصت سانتر کردن بر روی ضربه‌های ایستگاهی را به مکزیک میداد. دروازه‌بان همان اشتباهی را کرد که بارها انجام داده بود، یک بازیکن 1/63 سانتی‌متری به نام زینها با ضربه سر به تیم ما گل زد تا بدانیم داشتن مدافع قد بلند نشان استحکام در فضای آسمان خط هیجده قدم نیست که تیم ما شجاعت و آمادگی بدنی خود را هر دقیقه از نیمه دوم دست داد تا به آنچه از قبل هم پیش‌بینی می‌شد، یعنی شکست برابر مکزیک دست یابد تیم ما باز هم به علت عدم فاکتور شجاعت خیلی سخت تعویض کرد و این تعویض‌ها هم خیلی بی‌ثمر بود. به راستی چرا تیم ملی ما در نیمه دوم جرا‡ت تعویض بازیکنان کم فروغش را نداشت؟ به چه علت از جوانان با انگیزه‌ای چون شجاعی به جای کریمی استفاده نشد؟ بازیکنانی مثل کاظمیان، خطیبی و عنایتی تنها به دلیل عدم شجاعت بر روی نیمکت میخکوب شدند تا آقای گل جهان! رکوردشکنی کند. به هر حال بازی اول را در حالی باختیم که مکزیک یکی از بدترین بازی‌های چند ساله اخیر خود مخصوصاً در نیمه اول را به معرض نمایش گذاشت و سخن آخر، کاش کمی شجاع‌تر بودیم چون بسیار شنیده‌ایم ترسوها تنها یک بار نمی‌میرند!

    "پرویز مظلومی": می‌توانستیم مکزیک را شکست دهیم

    تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۳/۲۱‬

    داخلی. ورزشی. فوتبال. جام جهانی
    پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است که تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار مقابل مکزیک توان شکست دادن این تیم را داشت.

    "پرویز مظلومی" یکشنبه‌شب پس از پایان دیدار تیم‌های ملی ایران و مکزیک که با نتیجه ‪ ۳‬بر یک به سود تیم مکزیک به پایان رسید در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم ایران در نیمه اول بازی بسیار خوبی انجام داد و حتی می‌توانست در همان نیمه با پیروزی به رختکن برود.

    وی گفت: اگر همان روش بازی نیمه اول ادامه پیاده می‌کرد، ما می‌توانستیم مکزیک را شکست دهیم. چرا که این تیم به هیچ وجه در حد و اندازه یک تیم درجه اول جهان نبود.

    این کارشناس فوتبال در خصوص دلایل شکست تیم ایران مقابل مکزیک گفت:
    در نیمه دوم که نیمه مربیان است، تیم ملی نتوانست با همان صلابت نیمه اول وارد زمین شود و با رفتن به لاک دفاعی عملا یک نیمه زمین در اختیار مکزیکی- ها قرار گرفت.

    مکزیکی‌ها از این فرصت استفاده کردند و آنقدر به تیم ایران فشار آوردند که بازیکنان ما را مجبور به اشتباه کردند. آنها از همین اشتباهات کوچک نیز استفاده کرده و با به ثمر رساندن یک گل، شیرازه تیم ایران را بر هم زدند.

    وی ادامه داد: به هر حال این دیدار تمام شده و باید روحیه تخریب شده بازیکنان ایران را برای دو بازی آینده ترمیم کنیم.

    مظلومی گفت: نقد عملکردها باید برای زمان بازگشت تیم ملی به ایران گذاشته شود و در این فرصت باقی مانده تا زمان دیدار با پرتغال به بازسازی روحیه تخریب شده بازیکنان پرداخت.

    وی گفت: امیدوارم کادر فنی و بازیکنان تیم ملی با درس گرفتن از اشتباهات این دیدار، بازی قابل قبول تری در دو دیدار باقی مانده خود در مسابقات جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬آلمان داشته باشند.


    نظرات شما ()


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ